Виробництво скла: глобальний погляд на попит у 2018 році
07-02-2018

Ринок скла є основним каталізатором виробництва кальцинованої соди. Більше половини світового виробництва кальцинованої соди використовується як флюс під час виробництві скла.

Скловиробники Індії шукають захисту від дешевого імпорту

На індійському ринку скловиробництва існує певне занепокоєння викликане проблемами шкідливих викидів в процесі виробництва кальцинованої соди, через яке компанії змушені збільшувати свої витрати на 5-15%.

У вересні 2017 року Рішенням Вищого суду штату  Гуджарат було подовжено обов'язок імпорту кальцинованої соди з семи ринків. Сполучені Штати та Китай, що є двома світовими лідерами виробництва кальцинованої соди, отримали найвище мито в розмірі 38,79 дол. США за тонну і 38,26 дол. США за тонну, відповідно.

Проблеми індійської скляної промисловості ускладнюються ще й імпортом склотари з Китаю та Малайзії.

За словами Вініта Капура з All India Glass Manufacturers Federation (AIGMF) китайське скло є «дешевше та має непогану якість».

З Китаю завозять також і загартоване скло та скловолокно, а скловиробники Індії, що зосереджені в промисловому центрі Агри, шукають додаткового захисту від дешевого імпорту шляхом заниження ціни на продукцію.

Тисячі робочих місць залежать від стабільності скляної промисловості  в Агре. Проте, незважаючи на проблем галузі, жоден виробник не скорочує працівників та не зменшує обсяги виробництва.

У світовій практиці основним споживачем скла є будівельна галузь. Але індійський ринок унікальний, тому що більше половини попиту припадає на контейнерне скло, а не на листове. І внутрішній попит на таку продукцію зростає на 6-7% на рік.

«Середній клас все більше усвідомлює необхідність користуватися екологічними матеріалами, тому думка про те, що скло є найкращим пакувальним матеріалом  стає все більше популярною серед споживачів» - сказав Капур.

Індія зіткнулася з настільки серйозними проблемами забруднення навколишнього середовища, що через сильний смог (викиди) над Делі було припинено польоти.

В середині грудня 2017 року сегмент склотари отримав велику підтримку на державному рівні: Національний екологічний трибунал, держорган, створений в 2010 році для вирішення екологічних проблем, суворо заборонив використання пластикових контейнерів у містах та уздовж усієї річки Ганг.

«Ми також налаштовані оптимістично і щодо виготовлення флоат скла та скла для автомобілів», - додав Капур.

Європа

Виготовлення контейнерного скло як і раніше тримає сильні позиції в Європейському союзі, при цьому ринок виріс на 6% за останні п'ять років і на 3% тільки в 2016 році. Основним фактором зростання був експорт, до Швейцарії - 15%, США - 13%, до Сербії - 7%.

«Спостерігається значне збільшення виробництва скла, яке використовується для зберігання та транспортування харчових продуктів. Цей ринок зростає», - повідомила генеральний директор Європейської федерації контейнерного скла (FEVE) Аделіна Фарреллі.

Хорошим прикладом цього є те, що більше 85% споживачів ЄС тепер отримують свої напої в скляних пляшках. Як і в Індії, скляна промисловість в ЄС розглядає способи скорочення викидів двоокису вуглецю на 2,2% на рік. За словами Фарреллі, це в першу чергу буде досягнуто за рахунок розвитку економіки рециркуляції і повторного використання.

 «Ми дуже хочемо знати, що роблять наші постачальники, щоб зменшити викиди», - додала вона.

Скляна промисловість активно розробляє методи, за допомогою яких ресурси можуть бути повторно використані, а не добуті, використані та викинуті після одного циклу. Однак для виробників кальцинованої соди це може означати вивчення інших напрямків бізнесу, таких як пігменти і барвники.

Китай

У Китаї багатонаціональна компанія Saint-Gobain в основному займається виробництвом автомобільного скла. За даними Китайської асоціації автомобільних виробників, виробництво автомобілів в Китаї за перші десять місяців 2017 року склало 22,98 млн. одиниць. Очікується, що виробництво автомобільного скла зросте на 2-3% в 2018 році.

Значною мірою це буде обумовлено зростанням платоспроможності середнього класу країни, навіть не зважаючи на припинення дії деяких податкових пільг при купівлі транспортних засобів.

З 1 січня цього року, наприклад,  легкові автомобілі оподатковуються за стандартною ставкою 10% - з 7,5% в 2017 році і на 5% з 2016 року, оскільки податкові пільги поступово припинялися. Зростання китайської автомобільної промисловості різко сповільнилося протягом 2016 року, хоча це було дещо компенсоване збільшенням попиту на гібридні та електромобілі, який підскочив на 51,4%. Лобове скло для виробників оригінального устаткування (OEM-виробники) і сектора заміщення забезпечило попит на експорт, хоча це була «невелика частина» від загального обсягу виробництва.

за матеріалами Industrial Minerals



© Усі права захищені. Асоціація підприємств скляної промисловості “Скло України“. http://www.sklo.kiev.ua/?mid=11&action=news_detail&new_id=1463