Українська
Українська
Русский
Русский
вул. Новозабарська 2/6,
м. Київ, 04074, Україна

Тел./Факс: (044) 501 90 44,
(044) 430 35 58

e-mail: office@sklo.kiev.ua

На главную Карта сайту Відправити листа
ПОШУК






Хмарка тегів

Останні новини

Прес-конференція «Законопроект №4835-д не регулює, а руйнує ринок поводження з побутовими відходами»

08-11-2017
Прес-конференція «Законопроект №4835-д не регулює, а руйнує ринок поводження з побутовими відходами»

У вівторок, 7 листопада 2017 р., у Федерації роботодавців України відбулася прес-конференція «Законопроект №4835-д не захищає, а руйнує ринок поводження з побутовими відходами».

9 листопада 2017 року Верховна Рада планує розглянути у першому читанні законопроект №4835-д про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання використання побутових відходів як альтернативного джерела енергії. На думку суб’єктів господарювання та профільних асоціацій, які працюють у сфері поводження з відходами, , цей документ передчасний; більше того, він має корупційні ознаки і є обтяжливим для бізнесу.

У прес-конференції брали участь

Володимир Цветов, віце-президент, виконавчий директор Асоціації підприємств скляної промисловості «Скло України», член Ради Федерації роботодавців України;

Едуард Литвак, виконавчий директор асоціації «УкрПапір»;

Вадим Чагаровський, президент Спілки молочних підприємств України;

Володимир Слабий, голова виконавчого комітету Української Пакувально-Екологічної Коаліції; Представник Федерації роботодавців України.

На думку спікерів, законопроект не вирішує наболілу проблему регулювання поводження з відходами загалом.

Володимир Цветов: «Законопроект спрямований на легалізацію податку на виробництво й імпорт упаковки та товарів в упаковці. Отже ми вкотре бачимо спробу певних груп «проштовхнути» введення фактично нового податку на упаковку, товари в упаковці та їх імпорт. І це здійснюється завуальовано, шляхом доповнення положення про екологічний податок тезою про поширення цього податку на упаковку і товари в упаковці.

На нашу думку,  законопроект №4835-д та пов'язаний з ним і законопроект 4836 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування розміщення побутових відходів)» не можна характеризувати інакше, як антиринкові і антиконкурентні, а ідеологія цих законопроектів базується на принципі, за яким головним для виробника упаковки і товарів в упаковці є сплата податку, а не переробка відходів упаковки, що повністю нівелює інтерес виробника до подальшої долі створених внаслідок його діяльності відходів».

Едуард Литвак: «Наша галузь продукує переважно таро-пакувальну продукцію та продукцію санітарно-гігієнічного призначення, забезпечуючи Україну у повній мірі цими товарами. Річний обсяг виробництва галузі становить 20 млрд гривень, тобто 2% валового національного продукту.  При цьому виготовляється 600 тис. тон упаковок для різної продукції (з них 80% призначені для продуктів харчування) і 150 тис. тон продукції санітарно-гігієнічного призначення. Таким чином може скластися парадоксальна ситуація: підприємства, які переробляють відходи упаковки, вторсировину, змушені будуть сплачувати за це додатковий податок, оскільки виробляють нову упаковку!»

Вадим Чагаровський: «Ми також проти того, щоб вважати тверді побутові відходи в цілому і відходи упаковки, зокрема, альтернативним джерелом енергії, ставлячи їх в один ряд з доменним та коксівним газами або метаном, отриманим від дегазації вугільних родовищ. Переважна більшість відходів упаковки, яких у складі побутових відходів нараховується 30-40%,  є цінною сировиною для переробних підприємств України. Тому спалювати несортовані відходи – це безгосподарність, абсолютно неринковий шлях поводження з відходами».

Значна кількість положень законопроекту не відповідають директивам ЄС, які Україна зобов’язалась імплементувати в рамках Угоди про Асоціацію. Зокрема, це стосується штучної мультиплікації норм документу виключно на побутові відходи, а також термінології й нетипових визначень.

Володимир Слабий: «Складається враження, що депутати, які готували цей законопроект, взагалі не здогадуються, що в нашій країні   наявна розвинута галузь з переробки вторсировини, функціонують промисловихі підприємства для переробки роздільно зібраних побутових відходів. Але хочу повідомити таких депутатів, що переробні підприємства створюють майже 4% ВВП.  Отже, проблем з переробкою вторсировини в Україні не даний час немає. Є проблема збору і сортування такої сировини».

Законопроект №4835-д передбачає створення оператора-посередника з надання послуг із поводження з відходами («виконавця послуг з поводження з побутовими відходами»), який визначається органами місцевого самоврядування. Окрім організації надання послуг та укладання відповідних договорів й проведення розрахунків, виконавець може сам бути визначений суб’єктом господарювання. На думку представників реального бізнесу, суміщення організаційних функцій та функцій безпосереднього надання послуг з поводження з побутовими відходами може нести потенційні корупційні ризики. Крім того, законопроект передбачає, що порядки визначення виконавця з надання послуг із поводження з відходами та визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють надання послуг з утилізації або захоронення побутових відходів, визначаються виконавчими органами місцевих рад та органами місцевого самоврядування, що також може призвести до корупційних дій.

Вадим Чагаровський: «Ми готові платити за організацію роздільного збирання відходів упаковки з метою їх подальшої переробки. Але ми виступаємо проти того, щоб наші кошти використовувалися не за призначенням, проти корупційних схем, проти несправедливого подвійного оподаткування та монополії окремо визначених переробників!»

Автори законопроекту №4835-д відносять тверді побутові відходи вже до альтернативних джерел енергії. Складається враження, що основною метою законопроекту є створення підстав для отримання додаткових коштів через впровадження зеленого тарифу. Адже, за підрахунками експертів, річний обсяг такого податку  оцінується в 6,6 – 7,0 млрд грн.

Едуард Литвак: «Цим законопроектом рекомендується ввести «зелений тариф» за електричну і теплову енергію, яка вироблятиметься з побутових відходів  (що включає і спалювання таких відходів), що суперечить політиці поводження з відходами у ЄС. Згідно з європейським директивами та ієрархією поводження з відходами, треба не стимулювати спалювання відходів, а  спочатку ці відходи переробити і тільки те що не можливо переробити – спалюється».

Вадим Чагаровський: «Введення податку на виробництво й імпорт упаковки та товарів в упаковці та введення «зеленого тарифу» за електричну і теплову енергію, яка вироблятиметься під час спалювання відходів упаковки, вплине на зростання ціни на товари в упаковці, зокрема на такі соціальні продукти, як молоко хліб, сметана і призведе до зменшення споживання харчових продуктів найбіднішими верствами громадян».

Такі ініціативи є несумісними з оголошеними державою цілями про дерегуляцію та зменшення податкового тиску на реальний сектор економіки. Це ж стосується законопроектів №4836, №4837 и №6602, які разом з законопроектом №4835-д входять до єдиного пакету й наразі готуються до розгляду Верховною Радою. Учасники прес-конференції закликали народних депутатів відхилити законодавчі ініціативи, якими пропонується урегулювати систему поводження з відходами в Україні шляхом запровадження додаткового податку на виробництво й імпорт упаковки та товарів в упаковці.

                                                                                                                                                                                                               

usetrans.com sovvetik.ru nh-realarena.com